Alfredgalan

Idag har jag varit på en filmgala, Alfredgalan och det var en otrolig upplevelse. Filmgalan går ut på att "amatörer" skickar in olika filmbidrag i olika kategorier. Det finns junior, senior, musikvideo, bästa agerade, manus, foto och publikens pris.
Det var många filmer som visades, jag kommer tyvärr inte ihåg alla filmerna men några av de som vann var:

Några ord...
som gjordes av Robin, Tobias och Simon som jag känner så det var extra kul att de vann. Den handlade om en kille i tvåan i gymnasiet. Killen blev totalt ignorerad av sina klasskamrater och kände sig ensam och osynlig. Han blev  deprimerad och senare övergick det till hat. Killen bestämde sig då för att skjuta hela sin klass och köpte en revolver, men precis när killen gör sig redo att skjuta sin klass dyker två av hans klasskamrater upp och frågar om han vill hänga med dem på lunch. Det ger killen en otrolig chock som sedan övergår till hopp och han överger sina planer på att skjuta sin klass. Med denna film vann de både junior och manus pris.



En annan kompis till mig vann också Hampus heter han och hans film heter What if... Den filmen var jag med och skådespelade i ett litet hörn. Den handlar om en kille som heter Jonatan Eriksson och hans liv är perfekt. Han kallas in till chefen och blir belönad med lovord och prisar honom till förbannelse med ord som "gör du någonsin något fel?". Det får honom att tänka efter ett slag, "tänk om hade missat bussen..." Det är vad filmen handlar om olika möjligheter t ex. Om han i stället för att gå det vanliga hållet till bussen som han alltid gör, går en omväg. Han blir utsatt för huliganer och blir nedslagen men han träffar Linda, sitt livs kärlek. Det är en karaktär som jag spelade. Filmen är inte så lång och slutar med en underbar och klockren slutsatt, "men de får jag aldrig veta". Den filmen vann senior och publikens pris.




Några andra som jag känner till som går under namnet Istudios och kallas "svillinggänget". De vann pris i foto för deras musikvideo. Med låten There she goes som spelas av bandet Tenplayt. En bra musikvideo med mindre special effekter och mer känsla och lycka. Man kommer in i sångarens hjärta och sugs med i låten.

Resten kan ni läsa på denna sidan:
http://www.alfredgalan.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0