Herregud

Idag har det varit en händelserik dag.
Det började med att jag städade lite lätt hemma och fick plötsigt information om att jag skulle iväg till en polare och snacka lite samt umgås. Vi var inne i stan en runda och fikade lite och hade realtivt trevligt.

För sedan vandra vidare till en teater som spelades i Törnströmska gymnasiet på våning 5.
En mycket intressant teater med skickliga skådespelare och vacker scenbyggnad med trevligt och passande scenljus.
Pjäsen spelades av teatertreorna och regisserades av Karin, en teaterlärare som även jag hade under mina år på gymnasiet .
Pjäsen var rätt tung med en del lite komiska inslag och en stor dos allvar. Pjäsen skapade många funderingar på livet efter studenten, vilket fick en att tänka till ordentligt. Vad gör man igentligen med sitt liv? Jag jobbar för att tjäna pengar men jag vet inte vad jag vill göra. Det var just det som pjäsen handlade om det svåra valet, vad ska jag göra nu?
Ska jag resa iväg? Ska jag stannar kvar? Leta jobb? Karaktärerna i pjäsen var skickligt skådespelat av teatertreorna.
Jag kan inte nog understryka hur mycket jag saknar livet på scenen och vilka minnen man fick sedan. Tänk vad mycket man minns bara av att vara på ett ställe som man inte besökt på ett år i alla fall. Det var på gränsen till att man bröt ihop av sentimentaliska skäl.
Den tiden under gymnasie perioden var nog den roligaste tiden i mitt liv än så länge. Jag saknar min klass och mina teaterkamrater otroligt mycket.

Kommentarer
Postat av: Tobio-niisan

Jo pjäsen var verkligen bra, synd bara att det är de sista teatereleverna.

jäkla gymnasie till att ta bort allt

2009-04-20 @ 15:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0