Några fullspäckade dagar och mycket film

Jag ska försöka sammanfatta allt jag har hittat på dessa dagar mellan torsdagen förra veckan till måndagen idag.

I torsdags lånade jag min mormors lägenhet och där satt jag och två polare och kollade på film, Reign over me.
En underbar och sorglig film som handlar om en man som har förlorat hela sin familj i flygplans kraschen den 11 september. Vilket knäckte honom totalt. Han lever i sin egen lilla värld tills en utav hans gamla kompisar upptäcker honom och försöker hjälpa honom att bli bättre. Det är en resa genom många känsloutbrott och en hjälplöshet.
Jag tycker filmen var jätteintressant och klart värd att se.


                                                                               



På fredagen satt jag hemma hos en annan polare och spelade en hel del sjuka spel. Ett av dem innebar att man var en extremt lättklädd brud som sprang runt och splattade zombis utan någon större handling som heter Onechanbara. Sedan var det Soul Calibur som gällde ett relativt roligt spel där man ska slå ned sin motståndare. Det gick rätt bra för mig jag vann någon gång.
Så intressant var den dagen.


På lördagen stack jag och en polare in till Karlskorna och kollade på bio, vi hade en sådan tur att vi fick hela biosalongen för oss sjäva. Fritt att kommentera hela filmen öppet! Filmen heter The Boat that rocked, en väldigt skönt film. Handlar om radiopiratsändning under 60-talet. Där de som sänder kämpar för att få ut rock på radion via en båt som ligger utanför Storbritanninen. De får självklart stort motstånd av de nostalgiska systemet och som om inte det var nog så startas en del intriger hos båtens besättning. Det är bra musik i filmen och koncptet är upplagt snyggt. Definitivt en film värd att se, ska nog till och med överväga om jag skall köpa filmen.


                                                                      



På söndagen
var det en lugn dag. Jag kollade lite på tv och hängde med några polare. Det gick dock en rolig film på tv med Jonny Depp som huvudrollen, Fear and loathing in las vegas. En hel crazy film fattade dock inte riktigt handlingen i den men den är jätte rolig. Jonny var "hög" i princip hela filmen igenom, jag hängde dock med på att det handlar om en journalist och hans "advokat" men någonstans där efter tappade jag bort mig i handligen.  Efter det lyssnade jag lite på en underbar låt, Anastasia-at the beginning. Det är lätt en av de bästa låtarna i filmen.




Kommentarer
Postat av: Anonym

En helg i Filmens tecken är alltid en bra helg :P Vill också se Boat that rockedXP

2009-04-20 @ 16:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0